Het contact houden met je ouders, opa en oma maar ook met andere ouderen in uw omgeving is voor veel mantelzorgers in deze tijd extra lastig. Uw gevoel zegt dat u er heen moet gaan, maar toch weet u dat de gezondheid voor gaat. We willen vaker bij elkaar zijn, steunen elkaar en helpen waar het kan. Bij SeniorenTAB is dit onze dagelijkse missie, we willen eenzaamheid tegengaan en ouderen een oplossing bieden om zonder angst voor techniek de stap vooruit te wagen.
DigiD, contact met de huisarts, zorginstellingen of de gemeente. Alles is steeds meer digitaal. Wij helpen ouderen met raad en daad, met een senioren smartphone maar vooral ook door de inzet van al onze medewerkers. Van de technische mannen tot onze ervaren helpdesk, iedereen is blij als weer een oudere trots vertelt dat het gelukt is. Als ze voor het eerst een foto gemaakt hebben, via WhatsApp een berichtje van de kleinkinderen ontvangen of soms zelfs als ze de telefoon zelf aan en uit hebben gezet. Alle begin is moeilijk, uw en onze hulp is daarom hard nodig.
Keuzehulp bij aanschaf
Vraag gerust aan onze medewerkers om advies over welk toestel het beste past bij uw dierbare. Sommige smartphones hebben eigenschappen die net beter aansluiten bij de wensen, zoals verminderd zicht. De smartphones (behalve de luxe SF3) hebben allemaal 30 dagen op proef garantie. Dus bevalt het niet, dan krijgt u het geld terug. Lees vooraf de voorwaarden en bewaar de originele verpakking. Nog beter is om het personaliseren van de smartphone vooraf te doen, als alles op naam staat ingesteld en u weet hoe alles werkt is de stap nog kleiner. Onze helpdesk assisteert waar nodig, ook om bijvoorbeeld hoger contrast of nog grotere letters in te stellen.
SeniorenTAB smartphones zijn gemaakt voor minder ervaren gebruikers. Voor u al ervaren gebruiker zal het soms onwennig zijn dat swipen is uitgeschakeld en de homepage niet aan te passen is. Dat is voor een oudere juist een zegen, ze kunnen niets fout doen en alles ziet er altijd hetzelfde uit. De duidelijke menu structuur met grote iconen maken het gebruik zorgeloos.
Lees de handleiding en bel de helpdesk
Er zijn een aantal essentiële apps en instellingen die niet gewijzigd moeten worden. Lees vooraf goed de handleiding en schakel bij problemen meteen de helpdesk in. Dat scheelt u veel frustratie en onze medewerkers kunnen op afstand, na uw akkoord, de smartphone overnemen om u te assisteren. Reserveer een uur of twee voor de personalisatie. Dat is ruim, maar zo kunt u ook oefenen met het toestel om alles voor te doen.
Probeer niet te veel tegelijk
Gebruik de handleiding om te laten zien welke bewegingen er zijn. Hou de drempel laag, probeer bijvoorbeeld de eerste keer alleen beeldbellen via WhatsApp uit te leggen. Vertel ze dat ze de helpdesk kunnen bellen, ook voor uitleg hoe iets werkt. Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar, precies wanneer u werkt. Fijn toch?
Geniet van de reactie
Elke keer is het genieten om te zien hoe flexibel ouderen zijn en hoe graag ze eigenlijk willen ontdekken wat er mogelijk is. De leercurve gaat wel bij de een sneller dan bij de ander. Doe rustig aan, ze bepalen zelf het best het tempo. Maar als ze voor het eerst vol trots aan anderen hun moderne smartphone laten zien, dan gaat het goed komen. Geniet van dat moment, dat doen wij ook. Want dat is waarom SeniorenTAB al duizenden ouderen heeft geholpen om die eerste moeilijke digitale stappen te maken. En elke keer als dat lukt is er weer een oudere die gevoelsmatig meedoet in de maatschappij. Minder eenzaamheid en weer erbij horen met SeniorenTAB.
Door onze site te bezoeken, ga je akkoord met ons privacybeleid met betrekking tot cookies, tracking statistieken, enz.